Over Alpina@Work
Bijdragen aan het succes van ondernemers door het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren
Bijdragen aan het succes van ondernemers door het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Dat is in een notendop waar Alpina@Work voor gaat en voor staat. Als onderdeel van de Alpina Group bundelen wij sinds het najaar van 2022 de krachten van meerdere succesvolle arbodienstverleners in één onderneming. Zo zijn we als geen ander in staat jou als werkgever te ondersteunen bij de beheersing van kostenrisico’s rond verzuim en arbeidsongeschiktheid.
Dienstverlening die jouw succes vooropzet
Onze wortels in de verzekeringsbranche geven ons een scherp oog voor de waarde van effectief risicomanagement voor een succesvolle bedrijfsvoering. Dit geeft ons de perfecte positie om de wereld van verzuim- en arbodienstverlening op te frissen. Te veel dienstverleners zijn meer bezig met hun verdienmodel dan met de behoeften van werkend Nederland. En de vele wettelijke regels binnen het domein van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid zijn er met reden, maar je mag ze niet verwarren met praktische menselijke behoeften in het dagelijks leven. De uitdaging is juist om optimaal aan te sluiten bij wat jij en je medewerkers werkelijk nodig hebben.
Verder kijken dan wet en verdienmodel
In een snel veranderende wereld is succesvol ondernemen in toenemende mate afhankelijk van het aantrekken, verbinden en optimaal inzetten van talentvolle medewerkers. Een effectieve aanpak op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid is hierbij onmisbaar. Wij vinden dat je daarom van ons mag verwachten dat we op dit terrein maximale toegevoegde waarde bieden. En ook dat we hiervoor voorbij de wettelijke regels en ons eigen verdienmodel kijken. Want goede dienstverlening is altijd méér dan simpelweg bieden wat de wet of de opdrachtgever vraagt, of wat gunstig uitpakt voor de eigen portemonnee.
Wij helpen jou scherp te blijven
Ons doel reikt dan ook verder dan het verkopen van verzekeringen en het zo veel mogelijk beperken van verzekeringskosten. Wij willen ook risico’s beheersbaar te maken die zonder ingrijpen helemaal niet te verzekeren zijn. Daarom gaan we proactief met jou en je medewerkers aan de slag en blijven we steeds kritisch met je meedenken. Met onze specialistische kennis en kunde staan we dicht bij en naast je, om je waar nodig scherp te houden. We zijn transparant over investeringen en opbrengsten. En we reiken op het juiste moment aan wat voor jouw succes noodzakelijk of verstandig is.
Altijd dichtbij, met grote slagkracht
Met ons netwerk van vestigingen bieden we landelijke dekking met behoud van lokaal DNA. Wij moeten en willen dicht bij onze klanten en netwerkpartners staan. Tegelijkertijd is onze volledige dienstverlening wel bewust samengebracht in één onderneming. Zo kunnen we selectiever zijn bij het kiezen van providers, en tegen scherpe tarieven grote slagkracht realiseren. Wat je uitdaging of knelpunt op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit of inzetbaarheid ook is: bij ons is de oplossing altijd binnen handbereik.
We zijn bereikbaar via telefoon of e-mail
Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.